Horisontal meny

UPC bytter navn og tar opp kampen mot NTV

Get og UPC TV, bredbånd og telefonitjeneste-leverandøren UPC byttet i dag navn til Get, samtidig meldte selskapet at de innen seks uker vil kunne tilby digital-TV til sine kunder – med dét håper de å få et lite forsprang i kampen mot NTV (Norges Televisjon).

Oslo (NTB): Kabel-TV-selskapet UPC ruster seg til kamp i et hardt TV-marked og bytter navn til Get. Det nye selskapet lokker nye kunder med digital-TV allerede nå.

Administrerende direktør i Get, Gunnar Evensen, satser alt og håper på et lite fortrinn før samarbeidet mellom NRK, TV 2 og TelenorNorges Televisjon (NTV) – er lanseringsklart. Samtidig med at selskapet meldte om navnebyttet mandag, tilbød det også digitalt fjernsyn til én million innbyggere i Norge.

– Vi bygger på spreng og investerer enorme beløp. Alle våre kunder vil ha mulighet til å få digital-TV i løpet av seks uker. Samtidig tilbyr vi nye kanalpakker til kundene, sier Evensen til N24.

Kabelselskapet er nylig kjøpt opp av et fond og det er årsaken til navnebyttet. Etter mange år med røde tall i regnskapene kunne UPC i fjor vise til et lite overskudd.

2 Responses to UPC bytter navn og tar opp kampen mot NTV

  1. Asbjørn Ulsberg 17/10/2006 at 1:53 pm #

    Interessant. Skal bli morsomt å se hvilke konsekvenser dette får for meg som er (ufrivillig) UPC-kunde.

  2. Terje Pedersen 19/10/2006 at 3:08 pm #

    Førresfjorden (SENIKK): 😉 Det er ikke bare Get som prøver å sikre seg kunder før NTV kommer med det digitale bakkenettet. NextGenTel skal komme med et utvidet tv-tilbud denne måneden og dem har også ambisjoner å utnytte de mulighetene det gir dem å levere TV over Internett, så får tiden vise om dem klarer å levere noe mer enn alle andre.

shopify analytics