Horisontal meny

Bruker én milliard på mobiltjenester

Mobiltelefon Ifølge nye beregninger utgjør markedet for innholdstjenester på mobiltelefonen én milliard kroner årlig, av disse stammer 800 millioner fra underholdningspregede og interaktive tjenester. Hovedtyngden av kjøperne er ungdom.

Oslo (NTB): Norsk ungdom bruker årlig opp mot én milliard kroner på mobiltelefontjenester.

Ifølge beregninger fra mobiloperatøren NetCom og Post- og teletilsynet, utgjør såkalte innholdstjenester på mobiltelefonen nå én milliard kroner årlig, skriver Dagsavisen.

Hele 800 millioner kroner kommer fra underholdningspregede og interaktive tjenester som filmklipp, ringetoner, bakgrunnsbilder, avstemninger og spill.

Om lag 200 millioner kroner kommer fra opplysningstjenester som værmeldinger og nummeropplysning.

Hovedtyngden av kjøperne er ungdom. Ifølge selskapet Aspiro, som er størst på mobile innholdstjenester i Norge, er aldersgruppen 13 til 16 år størst på mobilnedlastinger. Aldersgruppen 16 til 25 år følger hakk i hæl.

Comments are closed.
shopify analytics